BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Pages

Tuesday, June 14, 2011

Cinta,cinta,cinta..



Semua orang sibuk dok cerita pasal cinta..itu cinta..ini cinta..sane cinta..sini cinta..mane2 jela..sume cinte..huhu..ak ni tak la nk kate x mengaku xde perasaan cinta..ade..cume..dlm keadaan kontrol perasaan agar tidak terlalu di kaburi dengan cinta hingga hilang pertimbangan..kn?hehe..kerana cinta, manusia sanggup melarikan diri dari rumah mengikut kekasih hatinya..,sanggup menderhaka dan membelakangkan kehormatan ibu bapa, keluarga.,selain itu, ade sesetengah org yang sanggup berubah demi kekasihnya..tidak kasihlah samada kearah kebaikan atau keburukan yang memakan diri sendir,samada lelaki atau perempuan sama sahaja apabila telah mabuk cinta, buta kerana cinta..tetapi, sedarkah mereka pengorbanan menuruti kekasihnya itu adalah tidak dimuliakan Allah kerana sanggup membelakangkan ibu bapa mereka,kata2 dan nasihat hanya sia2.. hal seperti ini yang membuatkan saya sedikit terkilan..kenapa lah remaja hari ini tidak melebihkan Tuhan yg menciptanya, ibu yang melahirkan, ayah yang mendidik mereka sejak dari kecil..ermm.., nasihat saya,berfikirlah secara profesional sebelum terlambat..peringatan ini untuk saya jugak..demi kebaikan bersama,salinglah kita ingat - mengingati,nasihat-menasihati k..walau apa pun kesudahannya, saya mendoakan yang terbaik dalam hidup kita semua..mudah2an dimakbulkan Allah..insyaallah..amin..

p/s:maafkn saya sekiranya bahasa, kata2 yang saya gunakan mengguris hati tuan/puan.. 0-0 k.. Assalamualaikum.. :)

0 comments: